I užovky mají své dny...

Dopoledne jsem se šla mrknout do terárka, jedna žofina (Ghost - Astarte) je zakalená, ta druhá (klasik - Nefertiti) se tedy bude během týdne a něco zakalovat také. Nefertiti se klidně vyhrívala na 3D pozadí, kam míří žárovka. Já vzala lahev a zalívala u nich rostliny. Hadice si mě všimly, ale klid a pohoda, neřeší mě, jsou na údržbu zvyklé a někdy i ze zvědavosti lezou a koukají. Zalito, terárko zavřeno.

Večer terárko opět otevřu, že ho omrknu a otrhám z rostlinek suché listí, pak že zkusím Nefertiti nabídnout krmení. Nef se začala okamžitě stavět do útočné pózy a bum! Výpad! Koukám na ní, trochu vykuleně, co se jako děje, nikdo to neudělala... Ony syčí, mrská ocasem (jojo, znělo to, jako chřestýš), je připravená k dalšímu výpadu. Nehýbu se, jen na ní koukám jak vyvoraná myš. Tak jo, pohnu se, že dám ruku ven a bum! Druhý výpad!

Že je As trochu nevrlá, to je v zákalu hadíků běžné, nechávám jí být (v zákalu nechávám v klidu i Nef, ale ta v zákalu není). Nesahala jsem ani na Nefertiti, ale ta červená mrška, která je běžně naprostý flegmatik, mě překvapila a rovnou 2x na mě zaútočila z ničehož nic. I když ji mám od října 2015, tohle bylo naprosto poprvé, kdy mi něco takového udělala a vůbec, že se tvářila agresivně. Od Astarte bych to očekávala spíše, je trochu nevrzeljší, než Nefertiti. 

No nic, má po krmení, počkám, až se uklidní, jedla nějak před 10 dny, tak si počká.